تولیدنسخه تجاری نرم افزار جامع مدیریت پرورش گاو شیری در ابرکوه


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:علی اصغر قیومی در گفتگو با خبرنگار یزد فردا از بزرگترین موفقیت نرم افزاری مرکز رشد فناوری ابرکوه خبر داد.

مدیر مرکز رشد فناوری ابرکوه تولید نرم افزار جامع مدیریت پرورش گاو شیری در این مرکز را یکی از موفقیت های این مرکز ذکر کرد.

وی مشکلات فراوان بیش از 13000 گاوداری صنعتی کشور در ثبت اطلاعات و رویدادهای رخ داده در این واحدها، و همچنین عدم وجود نرم افزار مناسب و ساده جهت مدیریت ثبت و پردازش اطلاعات در گاوداری ها، را انگیزه کار برروی این پروژه ذکر نمود.

به گفته قیومی این ایده از سال 87 پیگیری و در یک دوره یک ساله مطالعات علمی و عملی آن انجام و از سال 88 بطور عملی در فاز طراحی وتولید قرار گرفت.

وی افزود:این نرم افزار با همکاری یک شرکت اسپانیائی طراحی و نسخه تجاری آن براساس برنامه زمانبندی ، شش ماه زودتر از موعد تولید شده است همچنین نرم افزار فوق در نهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور ایران به بازار عرضه شد.

قیومی تجارب ارزنده این شرکت اسپانیائی با داشتن بیش از 20 سال تجربه در این زمینه و مدیریت بیش از 20000 گاوداری در سطح جهان و ارائه خدمات به هشت زبان مختلف را علت عقد تفاهم نامه همکاری بین یک شرکت زیر مجموعه مرکز رشد فناوری ابرکوه با این شرکت در تولید نسخه فارسی نرم افزار جامع مدیریت پرورش گاو شیری در تیرماه 88 دانست که نتیجه آن طراحی و تولید نرم افزار جامع مدیریت پرورش گاو شیری براساس نیاز دامداران ایرانی بود.

وی قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار را، داشتن گزارش های کاربردی، گزارش ساز، قابلیت ورود اطلاعات از طرق مختلف (فایلهای اماده اکسل و ورد)، ثبت دیجیتال اطلاعات و قابلیت شناسایی RFID (برای اولین بار در کشور) دانست.

همراه داشتن نرم افزار حسابداری و جیره نویسی، محیط کار فوق العاده ساده و آسان، حجم کم و توانایی ارزیابی و رقابت دامداران از جمله دیگر قابلیت های این نرم افزار می باشد.

به گفته قیومی، همچنین براساس مقایسه های صورت گرفته قیمت تمام شده این محصول حداقل 35% ارزانتر از سایر محصولات مشابه خواهد بود.
وی افزود:این محصول، نرم افزاری کاربردی و مطابق با استانداردهای جهانی می باشد .

محسن نیکخواه مجری این طرح نیز یکی از مشکلات اساسی گاوداران را پائین بودن سطح مهارت کارگران و تکنسین های گاوداری ها دانست که این نرم افزاربا توجه به این مشکل طراحی گردیده است و فوق العاده ساده و اسان و روان می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا